تبلیغات

۵ دلیل از خواب پریدن شبانه!

۵ دلیل از خواب پریدن شبانه!
نیاز به دفع ادرار
ادرار شبانه به‌ واسطه محرک‌های زیادی ایجاد می‌شود. با این‌ حال اگر شب‌ها ۲ تا ۴ بار برای دفع ادرار بیدار می‌شوید، خصوصا اگر مصرف نوشیدنی‌ها را نیز در شب محدود کرده‌اید، باشد شب‌ها مقداری آب با نمک بنوشید. بدن ما ذاتا تلاش می‌کند تا تعادل لازم بین آب و الکترولیت‌های درون بدن را تأمین کند و زیاده‌روی در مصرف آب بدون دریافت نمک کافی، میزان دفع آب را افزایش می‌دهد. 

گرم شدن بیش از حد بدن
احساس گرمای بیش از حد یا گرم شدن بیش از حد بدن، از عواملی هستند که می‌توانند خوابیدن یا تداوم خواب را مختل کنند. دمای اتاق خواب، لباس‌هایی که هنگام خواب به تن داریم و همچنین پتوها و پوشش‌های روی تخت، همگی در حفظ دمای طبیعی بدن یا به هم ریختن آن نقش مهمی دارند.

فعالیت با موبایل یا تبلت
اگر عادت کرده‌اید که شب‌ها موقع خواب دائما در صفحه‌های مختلف مجازی گشت‌وگذار کنید، نباید از بی‌خوابی شبانه شکایتی داشته باشید. مطالعات علمی نشان داده‌اند که تماس چشم‌ها با نور وسایل الکترونیکی در ساعات منتهی به خواب شبانه مانع از تولید ملاتونین (هورمون خواب) در بدن می‌شود.

استرس زیاد
استرس زیاد می‌تواند خواب شبانه هر انسانی را مختل کند. محققان می‌گویند که در این مواقع، شیوه‌های امروزی برای مداخله در استرس و مقابله با آن مانند مدیتیشن می‌توانند موثر باشند و خواب شبانه را تا حدود زیادی به حالت عادی بازگردانند. به ‌گفته آنان، این شیوه‌ها علاوه بر کمک به خواب شبانه، خلق‌وخو را تقویت می‌کنند و میزان اضطراب را هم کاهش می‌دهند.

رز وب

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار